villkor

§1 Allmänt

PS Sportswear of Sweden AB (556977-1792) tecknar endast avtal med myndiga personer (18 år). För minderårig krävs målsmans tillstånd. Avtal ingås endast på svenska och vi levererar endast i Sverige. Avtal ingås när du väljer att skicka beställning i kassan på webshoppen. I priserna ingår moms med svensk moms med 25 %. Vi förehåller oss rätten att vid uppenbara felaktigheter, t.ex. pris eller tryckfel att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart avboka din order utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. varan är slut i lager eller vid tekniska problem. Om du vill korrigera din beställning efter order kan vi endast göra detta innan din beställning har lämnat vårt lager. Alla varor förblir PS Sportswear´s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda. PS Sportswear AB förbehåller sig rätten att upphäva köpet om bedrägeri misstänks.

§2 Leverans

Beställningar levereras till fraktkostnaden som anges i webshoppen. Vi skickar endast paket i Sverige. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad, d.v.s. vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle din order inte kunna skickas i tid har du då rätt att häva ditt köp. Om ditt paket och/eller innehållet är transportskadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Om paket kommer bort under transporten måste du meddela vår kundtjänst inom skälig tid (max 1 månad). PS Sportswear skickar en orderbekräftelse till mailadressen du angivit innan vi skickar varorna till dig. Leveranssätt: Vi använder i huvudsak UPS för våra transporter. I vissa fall kan andra transportalternativ bli aktuella så som Postnord. UPS villkor hittar du HÄR! Alla sändningar skickas från vårt centrallager i Tyskland. Normal leveranstid är 3-8 arbetsdagar men avvikelser kan förekomma speciellt kring storhelger och semestertider. Vi erbjuder inte någon form av ersättning på grund av en leveransförsening eller slutförsäljning.

§3 Betalning

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Se de allmänna kontovillkoren Klarna här. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande dataskyddslag och i enlighet med informationen i Klarnas sekretesspolicy.

§4 Ångerrätt

Du har full ångerrätt (retur och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vid retur av vara som hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, ersätter konsumenten oss för den eventuella värdeminskning som uppstått. Värdeminskningens omfång bestäms av PS Sportswear AB. Dock är bytesrätten begränsad till två gånger från ett och samma grundköp. Detta betyder i praktiken att du inte kan byta samma köp fler än två gånger. Ångerrätten kan nyttjas förutsatt att varan returneras tillsammans med de etiketter och originalförpackning/skolåda som följde med varan vid leveransen. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar eller använda varan. Ångerrätten gäller inte underkläder. För de fall där tillhörande fodral, emballage, informationsfolder och äkthetsintyg inte medföljer vid utnyttjande av ångerrätt, har PS Sportswear AB rätt att neka returen. Byte: Vid byte är returfrakten fri förutsatt att du använder retursedeln vi skickar ut. Ett byte innebär att du för varje returnerad vara väljer att köpa en ny vara. Eventuell mellanskillnad betalas tillbaka. Om du returnerar ett större antal varor än du byter till definieras det inte som en retur utan som ett återköp, se nedan. Retur: Du kan returnera dina varor till PS Sportswear AB kostnadsfritt inom 14 dagar och få pengarna tillbaka om du ångrar dig. Ångerfristen börjar gälla den dag du tagit emot din beställning. Använd fraktsedeln som du beställer hos oss. Vid felexpedition kan du välja mellan att få en ny vara eller full återbetalning. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara noggrant emballerade, för att undvika skador på varan. Det är du som kund som står för transportrisken tillbaka till PS Sportswear AB. Reklamation: Om du reklamerar din vara på grund av skada eller fel kommer vi att göra en bedömning efter vi fått in plagget. Första åtagandet vid en reklamation är att åtgärda felet. Om detta inte går och reklamationen blir godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny vara. Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna åter. Återbetalning sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället. Returadress för ångerrätt och reklamation: PS Sportswear AB Långvretsvägen 14 163 46 Spånga Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation: E-post: info@PS-Sportswear.com

§5 Sortiment

PS Sportswear AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor i sortimentet. PS Sportswear AB reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger heller ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. PS Sportswear AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

§6 Force majeure

PS Sportswear AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

§7 Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende PS Sportswear AB´s tjänster eller produkter bör meddelas till PS Sportswear´s kundservice via e-mail info@PS-Sportswear.com. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr. Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

§8 Garanti / teknisk information

Garantiperioden för produkter är två år. Garantiperioden börjar vid leveransdatum. Om köparen är en verksamhet, en juridisk person enligt offentlig rätt eller offentlig institution, är garantiperioden ett år. Den lagstadgade garantiperioden för påståendet om skadeståndsanspråk från köparen som avser att ersätta skador på kropp eller hälsa eller grundas på grov oaktsamhet är två år. Om det köpta varan är en begagnad vara är garantiperioden ett år. Den lagstadgade garantiperioden för påståendet om skadeståndsanspråk från köparen som avser att ersätta skador på kropp eller hälsa eller grundas på grov oaktsamhet är två år. När köparen är en affärsverksamhet, en juridisk person enligt offentlig rätt eller offentlig institution, är han skyldig att omedelbart och skriftligen inspektera varorna och meddela eventuella reklamationer omgående.